רפואה טבעית - נטורופתיה
Facebook
המערך הטיפולי הכולל בקליניקה  מציע  פתרון מעשי בטפול טבעי למחלות כרוניות במערכת העיכול וחילוף החמרים, סטרס ממושך,הפרעות במערכת ההורמונאלית . ​שלוש מערכות הקשורות אחת לשניה, ומשפיעות אחת על רעותה בקשר גומלין הדוק.

שלום לך ,


שמי גילה, שנים רבות עסקתי בשאלת הסבל ובעיקר איך למנוע אותו.
מקור הסבל בחוסר איזון נפשי ופיזי והוא משפיע על מערכות רבות בגוף ובנפש. הסבל מחבר לנקודה הפנימית בתוכך.  כדי לצאת ממעגל הקסמים ולנהל משבר בריאותי פיזי ו/או רגשי המשיב לגוף את האיזון הפנימי , הדרך היא להתחבר תחילה לחכמת הגוף ולעשות להבראתו בכלים מתאימים.
 
רק ברפואה הטבעית שהיא בעצם רפואה שלמה (הוליסטית) - מצאתי תשובות לעצמי, למשפחתי ולמטופליי...
אני בטוחה שגם עבורך הפתרון לשיפור איכות החיים, לשמחה ולשלמות גופנית ונפשית נמצא - יחד בעבודה משותפת שלי איתך.  ברור לך שיש לך בעיה בריאותית כרונית, הסבל נמשך כבר הרבה זמן. כאבים, נדודי שינה, עייפות , תחושת חוסר אנרגיה ושינויים במצבי רוח.  הרגשה כללית שמשהו בגוף שלך יצא מאיזון. כבר היית אצל כמה רופאים וטרם פתרת את הבעיה. מיצית את זה והגעת למסקנה שהגיע הזמן לשינוי. 
 
הגיע הזמן לקחת את הטיפול בעצמך צעד קדימה ולהשקיע בתהליך שישיב את האיזון לחייך. 
מזמינה אותך לתהליך טיפול יסודי ומעשי באמצעות הרפואה הטבעית, המחזקת את המשאבים הגופניים והנפשיים ומדריכה אותך לאורח חיים בריא ולתחושה מאוזנת וטובה.  כאן תוכלי לקרוא להתרשם מהאפשרויות ולתאם פגישת אבחון - בה נמצא את המקור האמיתי לקושי,
וממלא את הכלים הנכונים לטיפול עבורך,שיינתנו על ידי או ע"י מטפלים אחרים אצלי בקליניקה - טיפול נטורופתי ורפואה טבעית בכפר סבא.

 טופס לקביעת פגישה 

דף הבית >> נטורופתיה
 

הטיפול הנטורופתי נקבע לאחר פגישת אבחון בקליניקה. הגישה הטיפולית בוחנת את התלונה הראשית וסיבת הפניה, ההיסטוריה הרפואית, אופיה ורגישויותיה של הפונה. במקביל - מותאם הטיפול למחלה או הליקוי הבריאותי. על מנת לעקוב אחר התקדמות הטיפול מתאפשרת בקליניקה סדרת טיפולים במגוון כלים המשלימים האחד את השני. מידת הליקוי והמצב הבריאותי מכתיבים את ההמלצות וכן את התוכנית הטיפולית בבעיות כרוניות ואקוטיות כאחד. במידת הצורך, תינתן הפניה להשלמת בדיקות ו/או לטיפולים אחרים.

רפואה נטורופתית


 
נטורופתיה זוהי רפואה טבעית (ביוונית נטור - טבעי, פאתוס - מחלה) השיטה משלבת ידע מדעי מבוסס מחקרים לצד שימוש ברפואה טבעית -מסורתית. הגישה הטיפולית נסמכת על מספר עקרונות המעודדים אורח חיים בריא ומנחים לרפואה מונעת ורפואה משקמת. הנחת היסוד היא שלגוף יש יכולת פנימית לרפא את עצמו - אם יתאפשרו לו התנאים הנכונים, תנאים כמו - תפריט ותזונה מתאימה, אימוץ הרגלי חיים מבריאים ,שימוש ברפואת צמחים קלינית, שמנים ארומאטיים ,טיפול רגשי- הילינג, דמיון מודרך, שיטות הרפיה ודיאלוג מונחה קלפים , שילוב טיפול פיזיקאלי, הכולל- דיקור סיני, חימום מקומי, כוסות רוח ועוד... כל אלה מתייחסים אל רבדיו השונים של הטיפול הנטורופתי כחוליות המשלימות האחת את השנייה ויוצרות את תמונת הפרופיל הרפואי של כל אחת ואחד.

המטרה ליצור את התנאים שיאפשרו לגוף לרפא את עצמו ‏בכוחותיו דרך הכוונה והנחיה - 
   • איך לא לגרום נזק לגופך. 
   • כיצד להשתמש במנגנוני האיזון הטבעיים של הגוף כדי להפעיל את כוחות הריפוי הטבעיים שבו.
   • התייחסות רחבה לגורמי הבעיה וראיית יחסי הגומלין בין המערכת הרגשית-נפשית למערכת הפיזיולוגית - גופנית שלך.
   • בדיקת הסיבות העמוקות למחלות שהביאו אותך לטיפול ומבלי להסתפק בטיפול הסימפטומטי.
   • שיפור ושינוי דפוסי חשיבה - הנטורופתיה מעודדת את המטופל לקחת אחריות מלאה על חייו ובריאותו להיות שותף בתהליך הריפוי דרך לימוד       
     עקרונות אלה ויישומם בפועל. 
   • רפואה מונעת - היא אימוץ אורח חיים בריא שימנע מחלות הנובעות מהרגלים לקויים.

האם נטורופתיה / רפואה טבעית עוסקים בריפוי?


 
התכלית של העיסוק ברפואה הטבעית הוא מניעת מחלות דרך הנחלת הרגלי חיים מקדמי בריאות .
במציאות היומיומית שגרת החיים של האדם בעולם המודרני קובעת לעיתים סדרי עדיפויות אחרים המשפיעים בפועל על הבחירות שלנו דרך – ניהול סדר יום עמוס/אכילת אוכל מהיר ומתועש/שינה מועטה/סטרס גבוה... כל אלה מביאים לכך שהפניה לקבל הכוונה וייעוץ באה לרוב רק לאחר שנוצר קלקול כלשהו בגוף והתפתחה מחלה, כפועל יוצא של אותם הרגלים נושנים המזיקים לבריאות. במצב זה כבר נוצרת בעיה המתבטאת בחולי ובסבל גופני המשליך על מערכות שונות,והטיפול הטבעי בא לסייע לגוף לרפאות את עצמו ולהחזיר לגוף חיוניות ובריאות, כשתהליך זה מתאפשר - ניתן לראות שיש ריפוי והחלמה. 
הגישה הנטורופתית רואה בחיוב מתן התייחסות להיבט הפיזי כמו גם להיבט הרגשי - נפשי כיחידה שלמה אחת,מאחר וקיים קשר גומלין אצל כל אדם בין שני חלקים אלה - קשר המזין את מצבי הבריאות והחולי- לטוב ולרע, וכאשר קיים מענה טיפולי הולם ומקיף ניתן גם לחוש בריאות ואיזון בשני המישורים גם יחד.

ומה יש לרפואה הטבעית להציע במקום זה והאם ניתן להתרפא ?
 
ליקויים במערכת העיכול והתפתחות של מחלות דלקתיות במעיים עלולים לנבוע מעיכול חלקי של מזון ו/או אלרגיה למזונות מסוימים, בטיפול הנטורופתי - ניתן לבחון הורדת מזונות שמסתמן לגביהם חשד במקרה הספציפי - כי הוא הגורם לבעיה במערכת העיכול. עם התאמת תפריט חדש ניתן לראות כי יש ירידה בתגובה הדלקתית, והסרת הגורמים החשודים מסביבת המטופל עשויה להועיל למערכת העיכול לעבוד טוב יותר. פעמים רבות גם מחלות עור תלויות באלרגנים המצריכים הימנעות מהגורמים מעודדי האלרגיה, כיוון שהאלרגיה יכולה להיות ל- סוג מזון/לחומר כביסה/לחומר ניקוי/לתרופה/לצמח/לבעלי חיים ועוד.. יש לבחון כל מקרה לגופו ולנסות לברר את הגורם החשוד.
 
כיצד מסייעת התזונה לשמור על הבריאות?
 
דרך אכילה מאוזנת לשמירה על אורח חיים בריא . 
התזונה היא המקור להשלמת מחסורים במקרים של חוסר סידן, אנמיה,איזון מוליכים עצביים.
חשובה לתמיכה במעגלי החיים השונים- ינקות,ילדות,התבגרות,בגרות,זקנה,נשים- הריון, לידה ,גברים.
היא עשויה להועיל כתומכת לצד טיפולים קונבנציונאליים - לאחר טיפול כימותרפי, לאחר ניתוח.
ומשמשת כאמצעי מרפא-לטיפול במחלות קיימות: אלרגיות, שומנים בדם, לחץ דם, מחלות לב, סוכרת, מחלות מעיים דלקתיות, ועוד.. 

כיצד ניתן לעשות זאת?
על ידי אכילת מזונות אופטימאליים שישפרו את בריאותך הפיסית ויקדמו את האיזון הנפשי שלך. תזונה מתאימה תביא להשלמת חוסרים, שינה טובה, חשיבה בהירה יותר, הורדת רמות סטרס וחרדה, תנגודת טובה לדלקות והגנה מפני מחלות.
 
מה מתאים לך? 
 
מומלץ לאכול מזון שיגביר את החיוניות,שירומם את מצב הרוח שיפחית מתח, שיגביר את יכולת החשיבה, ישמור על בריאות הלב, מזון שיגרום לנו להיראות ולהרגיש נפלא,המכיל ויטמינים ומינראלים שיתמוך ויחזק את כל מערכות הגוף. 

ואיך נדע מה רצוי לאכול?
 
ישנן הנחיות כלליות לשמירה על רכיבים חשובים לתזונה אופטימאלית מאוזנת הכוללת: שומנים טובים, חלבונים, מינרלים, ויטמינים, פחמימות, סיבים תזונתיים, אור חמצן ומים. מומלץ להימנע ממזונות מזיקים - עתירי שומנים, סוכרים ופחמימות ריקות, הורדת מרכיבים אלרגניים, הימנעות ממזון מעובד ומתועש ועוד .. יחד עם זאת, אין תזונה אחת שמתאימה לכולם, לכל אחת ואחד צרכים ייחודיים התלויים בגורמים הנובעים מחולשות פיסיות, אלרגיות, היסטוריה רפואית, תכונות אופי ואישיות, העדפות שונות, סדר יום, סביבה, גנים, נטייה מולדת לפתח מחלות, גיל ועוד... דרך הכרת הרגישויות וצרכי הגוף הייחודיות לכל אחת ואחד - ניתן ללמוד מאילו מזונות רצוי לך להימנע...
אבחון יסודי ומקצועי של התסמינים שלך, לימוד אורח החיים וניתוח התזונה שלך יאפשר הרכבת תפריט מתאים עבורך.

מהו האבחון ?
האבחון כולל תשאול מפורט במטרה להכיר את המצב הכללי של הפונה- לצורך הבנת גורמי הבעיה באופן מעמיק יותר. התשאול מגובה בממצאי בדיקות מערביות אותן מתבקש/ת המטופל/ת להביא לפני הפגישה או בעקבות הפגישה הראשונה. במקביל - לעיתים יש מקום להשלים את האבחון ואת קבלת התמונה השלמה דרך שיטות אבחון נוספות הנהוגות על פי הגישה הטיפולית הטבעית - אירידולוגיה/ אבחנה סינית .

מהי נטורופתיה ?

איך נעשה האבחון בקליניקה?
דרך תשאול | הקשבה והתבוננות בגוף | שימוש בממצאי אבחנה מערבית וקריאת בדיקות מעבדה.

איך נקבעת התוכנית הטיפולית?
לאחר בחינת תלונות המטופל/ת ובתום תשאול מקיף ואיסוף הנתונים הנוספים שעלו בפגישה, נקבעת תוכנית העבודה והמלצות לסוג הטיפול -מומלץ לקיים סדרת מפגשים לטיפול מקיף וכן על מנת לאפשר מעקב אחר ההתקדמות. תוכנית הטיפול שנקבעת היא אישית והיא כוללת הנחיות ברמה הכללית לאורח חיים בריא-אלה תמיד יכולות לתת כיוון המתאים לרבים וטוב לסגל על פיהן הרגלים - הנחיות אלה יכולות להסביר איך רצוי לאכול וממה להימנע, אולם במצבים רבים לא תמיד די בהנחיות כלליות, במקרים בהם ישנה בעיה כרונית או אקוטית שמצריכה המלצות ייחודיות, כמו לאחר ניתוח/לאחר לידה/בזמן מחלה/לצד קבלת טיפול קונבנציונאלי כטיפול תומך/בעת מחלה כרונית ממנה סובלים שנים ארוכות.. ועוד... כאן מקומו של הטיפול האישי הנותן הנחיות המותאמות למצב הייחודי הכללי של הפונה. 
היות שכל פניה שונה במורכבותה - יש חשיבות רבה לתת מענה מקצועי לכל אחד ואחת - דרך טיפול הכולל בניית תוכנית המותאמת באופן האופטימאלי(המרבי) ביותר למצב. 

מה כוללת התוכנית
הטיפול יכול להיות משולב במספר כלי הטיפול אותם אני מציעה דרך מספר מפגשים טיפוליים.
הנחיות תזונתיות,מתן פורמולות צמחי מרפא,השלמת תוספי תזונה, עבודת מודעות, טכניקות הרפיה, רפואה סינית - דיקור וכוסות רוח. במקרים בהם יש צורך בהתערבות מקצועית מערבית/אחרת - תיתכן הפניה לטיפול אחר.
 
מה צריך להביא לפגישה?
*אם יש ברשותך בדיקות מעבדה שעשית לאחרונה 
*רשימת התרופות במידה והינך נוטל/ת תרופות.
*רשימת תוספים וצמחי מרפא שהנך נוטל/ת.

איך ניתן ללמוד וליישם את הנחיות אלה?
קחו אחריות, קבעו פגישה והתחילו תהליך של הבראה ושינוי!

טופס לקביעת תור לאבחון נטורופתי 

צרי קשר לקביעת תור לאבחון נטורופתי בקליניקה ברעננה