רפואה טבעית - האם חיטה בריאה ?
החיטה במקורה אינה דבר רע כלל והיא ידועה כמזון בסיסי קדום וככזו מצוינת אף כאחת משבעת המינים שנשתבחה בהם ארצנו. אלא שהחיטה של היום עברה פיתוח של הנדסה גנטית והינה למעשה תוצר של הכלאה שנועדה להניב יבול רב יותר ועמידות גבוהה בפני נזקי הטבע. שינויים אלה הביאו לכך שאנשים רבים פיתחו רגישויות לחיטה ומוצריה .

ומהם השינויים שנעשו בה?
תהליכי הפיתוח וההכלאה של החיטה הובילו לכך שהיא מכילה יותר כיום יותר גלוטן מבעבר. הגלוטן הוא חלבון החיטה שככל שכריכוזו גבוה יותר ניתן לייצר בפחות קמח יותר לחם תפוח. כנראה שריכוז חלבון גבוה זה  גורם לרגישות רבה בקרב אנשים רבים.


כן, קמח כוסמין- (חיטה רומאית) מכיל פחות גלוטן, קאמוט – (גרסא מצרית לחיטה)מכיל אף הוא פחות גלוטן.

האם חיטה בריאה?

ומה יש בגלוטן החיטה שגורם לרגישות זו?
אחד המרכיבים הוא - הגלוטן שעם הכנת עיסת הבצק הופך אותה לדביקה – חומר הדומה לדבק וככזו גורמת לקשיי עיכול רבים , הכמות הרבה של הגלוטן הופכת אותה לקשה לעיכול: עצירות, גזים,נפיחות, תשישות ועוד...אנשים רגישים לגלוטן ידועים כחולים בצליאק . גלוטן נמצא גם בשיפון בשעורה ובשיבולת שועל.
גורם נוסף הוא שבסיב החיטה יש פיטטים שגורמים שנקשרים למינראלים שונים בגוף ומונעים את ספיגתם
והמרכיב השלישי הוא רכיב הקרוי- גליאדין -הגורם לאלרגיה , שאינו מצוי בשיבולת השועל, לכן מומלץ פעמים רבות להעדיף את שיבולת השועל,דגני תירס, ועוד.. על פי המקרה האישי.

האם יש דגנים טובים ?
כן, קמח כוסמין- (חיטה רומאית) מכיל פחות גלוטן, קאמוט – (גרסא מצרית לחיטה)מכיל אף הוא פחות גלוטן.
לקריאת כתבות נוספות  ומאמרים
forward, forward, arrow, right
*אין מידע כללי זה מהווה תחליף לטיפול מקצועי במקרה הפרטי